Brammer S.A.
   
strona główna mapa serwisu nota techniczna nota prawna logowanie   SPINET
   

 







| Sprzęgła Clampex

Współcześnie konstruowane maszyny charakteryzują się rosnącym współczynnikiem gęstości mocy. Dotychczas stosowane połączenia wpustowe wał-piasta nie są w stanie sprostać rosnącym wymaganiom. Połączenia wielowypustowe są z kolei drogie w wykonaniu.

Alternatywą jest stosowanie pierścieni rozprężno-zaciskowych typu CLAMPEX. Rozwiązanie to pozwala na znacząca redukcję kosztów i stwarza zupełnie nowe możliwości konstrukcyjne i eksploatacyjne.



 
połączenie standardowepołączenie Clampex

 

 


połączenie Clampex

 

Połączenie wpustowe  wał-piasta Połączenie CLAMPEX
Wał obróbka
Toczenie wału
Toczenie czopa wału
Szlifowanie czopa
Frezowanie rowka wpustowego
Wiercenie otworu osiowego czopa
Gwintowanie otworu osiowego czopa
Toczenie zgrubne wału lub cięcie
pręta prefabrykowanego na długość
(np. typowa prowadnica łożysk liniowych)
Piasta obróbka
Szlifowanie otworu
Frezowanie rowka na wpust
 -
 Montaż
Trudny - wymaga prasy lub nabijania piasty na wał Łatwy - wkręcanie śrub
Demontaż
Trudny - wymaga ściągacza
Łatwy - wkręcanie śrub
 Zdolność do przenoszenia momentu obrotowego
Ograniczona wymiarami wpustu Bardzo wysoka
Zdolność do przenoszenia zmiennego  obciążenia
Niska - zwłaszcza przy zmiennym kierunku ruchu
Bardzo wysoka – również przy zmiennym kierunku ruchu
Zużycie materiału
Duże
Małe – można konstruować napędy o mniejszych gabarytach
Podatności na uszkodzenia
Wysoka – ścięcie wpustu, możliwe uszkodzenie czopa lub piasty
Bardzo niska – możliwość wielokrotnego użytkowania
Odporność na zanieczyszczenia i korozje
Niska – utrudniony demontaż Bardzo wysoka – łatwy demontaż



katalog do pobrania
KTR - katalog sprzęgieł. Część 8 – sprzęgła CLAMPEX, przeguby precyzyjne KTR [1.34 MB]
 
strona główna | mapa serwisu | kontakt
nota prawna | nota techniczna
Ta strona korzysta z zewnętrznych plików cookies w celu zbierania danych statystycznych
Polityka Prywatności
Copyright © 2006-2013 Brammer S.A.